9.1.08

Vaihtoehtoja

Hyvä kaverikin pääsee eläkkeelle, ja on vähän ihmeissään mitä sillä 24 h. omalla ajalla tekisi?
Sitä minäkin ajattelin kolme vuotta sitten. Kyselin neuvoakin, mutta ei niistä ollut ainakaan minulle mitään apua. Ehkä kysymistäni ei otettu tosissaan. Kuitenkin aika on kulunut liiankin nopeasti, mistähän tuollainen efekti johtuu, kun minulla ei ole mitään kiirettä.

Eläkeläisenä joutuu tekemään samoja ”vaikeita” valintoja kuin nuorempanakin, jossitellakin voi. - Jos olisin ottanut eläkevakuutuksen 20 vuotta aikaisemmin, - jos olisin työelämässä uskaltanut vaihtaa työnantajaa, - jos olisin pyrkinyt kunnallispolitiikkaan. On se mukavaa jossitella, mutta siitä tulee vain lisää harmaita hiuksia aivan tarpeettomasti.

Minulle on ollut aina tärkeä asia lukeminen, nyt olen kahlannut Arto Paasilinnan tuotannon lävitse. Ne ovatkin melkoinen tietoteosten sarja, sillä hänen kirjoissaan on käsitelty humoristisella tavalla kaikki maan ja taivaan väliltä. Tavoitteeni on ollut lukea kirja viikossa, mutta viimevuonna en päässyt aivan tavoitteeseeni, sillä jäin koukkuun Big Brother ohjelmaan, joka tuli parhaaseen lukuaikaani kello 22 – 23:00. Tänä vuonna tavoite tulee kyllä tehdyksi, ellei tule samanlaista selittävää tekijää. Suosittelen kirjapäiväkirjan pitämistä, jos olet ahkera lukija. Muuten olen TV:n katselussa hyvin kriittinen, mutta luvallisesti TV:tä katsova. Puutarha vie oman aikansa kesällä ja metsä on minulle tärkeä, sillä liikun poluilla kaikkina vuodenaikoina, aina kun en muuta keksi. Eräs ongelma metsissä on kuvauskohteiden paljous, sillä millään ei kaikkea ehdi kuvata, sillä sitten ei tarvitse muuta tehdä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti