2.5.07

Uutuus

Mainontaa katsellessani huomioni kiinnittyi sanaan ”uutuus”, joka esiintyy niin monissa mainoksissa.

— Automerkit esittelevät keväisiä uutuuksiaan, muotivaatteet myydään uutuuksina. Elintarviketeollisuus lanseeraa markkinoille grillikauden uusia makuja. Rakennusalalla on omat uutuutensa ja piha- ja puutarha voidaan sisustaa, joka kevät tuoreilla uutuuskasveilla ja vekottimilla.

Uutuus on hieno asia, mutta jokainen uutuus on hinnoiteltu lähes poikkeuksetta entistä mallia kalliimmaksi. Ovatko kaikki uutuudet edes parempia kuin vanhemmat-, jo lastentaudeista vapaat mallit? Ainakin tietokoneissa uutuus on tae alkuvaiheen epävarmuudesta, eivätkä uudet automallitkaan ole luotettavuudeltaan mitään ihmeitä.

Joskus uutuustuotteiden kanssa on ongelmia, ne toimivat kuten voileipä, joka putoaa lattialle aina voideltu puoli alaspäin. Olen ajatellut, että sittenkin vika saattaa olla minussa itsessäni, sillä saatoin voidella voin väärälle puolelle leipää.

Uutuudella meitä houkutellaan ja monet haluavat olla kehityksen kärjessä; uudistua uutuuksia etsien.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti