Marketit lisääntyvät ja niiden myyntipinta-ala kasvaa edelleen, samalla pienemmät erikoisliikkeet väistyvät. Amerikkalaiseen tapaan kehitys johtaa siihen, että marketeissa täytetään hyllyt ja rahastetaan asiakas kassalla. Tulevaisuudessa rahastuskin automatisoituu.
Harvoin marketissa tapaa tuote- tai muuta asiantuntemusta, tai innokasta palveluhalua. Ellei etsimäsi laite kuulu ketjun valikoimiin, niin henkilö, joka on ”vain töissä” ei Sinun ongelmaasi sen enempää paneudu.
Hinnassa erikoisliike on vain harvoin markettia halvempi, siksi joskus tekee mieli tutustua tuotteeseen merkkiliikkeessä ja mennä ostamaan se marketin varastohyllystä.
Erikoisliikkeessä asiakas huomioidaan, sillä se elää palvellakseen. Hyvä palvelu innostaa ostamaan ja lisää asiakastyytyväisyyttä, sekä halua palkita uskollisuudella hyvästä palvelusta. Tyytyväinen asiakas kertoo positiivista viestiä, muillekin liikettä suositellen.
Se liittymä katkeaa todennäköisesti sitten, kun vähintään yksi lasku on tullut.
VastaaPoista