5.9.09

Lukeminen on hyödyllistä

Ihmisen tyytyväisyys on mukava tila, sen huomaa mm. katsomalla Sub-TV:n BB-ohjelmaa, jossa toiset asuvat paratiisissa ja toiset slummissa. Jotkut ovat tyytyväisiä, mutta eivät kaikki.

Tyytyväisyys kohtuullisesta terveydestä ja siitä, että lapset elävät aikuisina omaa elämäänsä ja lastenlapset käyvät meitä tervehtimässä. Puoliso ymmärtää miestään, ja aika kuluu, jopa vaimon shoppaillessa.
Tänään odotellessani häntä, päätin käydä ajankuluksi kirpparilla. Menin suoraan kirjahyllyn luokse ja kävin huolellisesti valikoiman lävitse. En minä mitään etsinyt, mutta kuvassa olevan kirjan nimi kiinnosti minua. Luin takakannen ja selailin sivut ja luin sisällysluettelon. Tuskin kukaan on lukenut tätä kappaletta ennen minua. Minä luen ja usko pois nautin kaikesta lukemastani. Nyt kirja on minun ja minä olen tyytyväinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti