16.9.08

Auton määräaikashuolto ja katsastus

Olen aina tehnyt auton määräaikaishuollot valmistajan suositusten mukaan, kun ohjekilometrit ovat täyttyneet. Se ei ole varmaankaan kaikkein edullisin tapa, mutta saa sitten olla huoleton, sillä vikoja ei tarvitse erikseen korjata.

Tänään oli autollani huoltopäivä, normaalien määräaikaistöiden lisäksi vaihdettiin kaikki jarrupalat ja etupään jarrulevyt. Pakoputken perimmäisessä pöntössä oli vuoto, joten sekin vaihdettiin uuteen. Melko kallis huoltokäynti kaikkiaan, mutta tämä oli tiedossa.

Ainut harmin aihe on, että samalla reissulla, kun poiketessani katsastusasemalle, piti tuolle byrokratialle, vielä maksaa rekisteriotteesta 46 euroa.

Olin takuuvarmaa, että autossa ei korjausten jälkeen ole mitään huomautettavaa. Minusta noilla huoltokorjaamoilla pitäisi olla valtuutus tulostaa myös se hyväksymismerkillä varustettu uusi rekisteriote.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti